Skocz do głównej treści

Witamy na stronie głównej Urzędu Miasta w Tomaszowie Mazowieckim

Nagłówek strony

Strona główna
Logo serwisu Urzędu Miasta w Tomaszowie Mazowieckim

Suwak ze zdjęciami


Zgłoś porzucony pojazd - zadbajmy o wspólną przestrzeń

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w Tomaszowie Mazowieckim zachęca mieszkańców do aktywnego udziału w poprawie estetyki i bezpieczeństwa naszego miasta. Każdy może przyczynić się do usunięcia porzuconego pojazdu z przestrzeni publicznej – wystarczy zgłoszenie.

Porzucone samochody często szpecą otoczenie, zajmują cenne miejsca parkingowe i mogą stanowić zagrożenie. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta w Tomaszowie Mazowieckim prowadzi regularne działania związane z usuwaniem takich pojazdów z przestrzeni publicznej – zgodnie z art. 50a ustawy Prawo o ruchu drogowym.

W ostatnich miesiącach odholowano 17 pojazdów uznanych przez Straż Miejską za porzucone. W wielu przypadkach ich zły stan techniczny oraz wygląd wyraźnie świadczyły o braku dalszego użytkowania i konieczności usunięcia z przestrzeni publicznej. Co ważne – aż 10 właścicieli, po interwencji służb, zdecydowało się samodzielnie usunąć swoje auta, dzięki czemu zachowali prawo własności.

Jak wygląda procedura?

Zgłoszenia można przekazywać telefonicznie pod numerem 44 710 57 42 lub mailowo na adres sekretariat@zdium-tomaszowmaz.pl.

• Straż Miejska dokonuje oględzin pojazdu,
• podejmowane są próby kontaktu z właścicielem,
• w razie potwierdzenia porzucenia – wszczynana jest procedura odholowania.

Należy jednak pamiętać, że nie każdy samochód, który wygląda na porzucony, może zostać usunięty – ograniczenia prawne dotyczą m.in. lokalizacji poza strefą ruchu.


Inne artykuły


Ta strona używa plików cookies.

Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dowiedz się więcej z naszej polityki prywatności.

Więcej Zamknij